• Nederlands
 

Nieuw logo IPP

Er komt soms een moment, wanneer je als bedrijf grote stappen vooruit zet,  je visuele identiteit niet meer strookt met de ontwikkelingen die je doormaakt. Als een jas die je na een aantal jaar ontgroeid bent en welke niet meer volgens de laatste mode is. Ook IPP liep hier tegenaan. Onze jas zat niet lekker meer. En daarom zochten we naar een nieuwe. Een die het bedrijf dat we nu zijn en de ambities hebben representeert.

 

 

Layers

Met gepaste trots kunnen we vertellen dat IPP een nieuw logo en nieuwe huisstijl heeft. Onze uitgangspunten ‘eigentijds’, ‘kwaliteit’, ‘advies en service’ en ‘inspiratie’ komen samen in het overall concept ‘Layers’. Want naast dat de producten die we leveren veelal uit meerdere lagen bestaan of dat we desgewenst lagen toevoegen, bijvoorbeeld in de vorm van barrières, bestaat ook ons aanbod uit meerdere lagen van service. Vanzelfsprekend kun je bij IPP terecht voor kwalitatief uitstekende basismaterialen, die komen van de tientallen gerenommeerde fabrieken die wij mogen vertegenwoordigen. Door het geven van onafhankelijk advies, door het delen van onze kennis, met onze converting mogelijkheden en met het bieden van logistieke services, leveren we een totaaloplossing voor ieder verpakkingsvraagstuk. En precies dát is de meerwaarde van IPP. De gelaagdheid is de rode draad in onze nieuwe huisstijl en zie je terug in het nieuwe beeldmerk.

 

 

Packaging Materials
De naam I.P.P. International Paper & Plastic is al jaren een begrip in de markt. Maar intern begon het te wringen. Want ‘Paper & Plastic’: het vertelt bijvoorbeeld niets over het karton dat we zo veelvuldig verkopen, terwijl het assortiment plastic juist afneemt. IPP is méér dan papier en folie. Dit leidde ons naar de kern: IPP levert materialen om mee te kunnen verpakken. In de breedste zin van het woord.

 

Om duidelijk te maken waarvoor je IPP inschakelt, gebruiken we naast de vertrouwde naam IPP de tagline ‘Packaging Materials’. Onder deze vlag kunnen we onze ambities waarmaken: groeien in assortiment en services. Want wat exact de verpakkingsmaterialen van de toekomst zijn, dat zal de tijd ons leren.

 

 

Nieuwe huisstijl? Waar dan?

Het nieuwe logo is sinds voorjaar 2021 in gebruik en komt op steeds meer plekken terug. Ook de overige huisstijl elementen worden dit jaar doorgevoerd. Wellicht heb je hiervan al iets voorbij zien komen. We horen je denken: ‘is de website waar ik nu op kijk representatief voor de nieuwe brand identity?’ Zeker niet. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan een volledig nieuwe website. Een site die je exact vertelt en laat zien waar IPP voor staat en waarmee we je zullen inspireren. Zodra deze te bewonderen is, hoor je dit zeker van ons.

 

No Comment

Sorry, the comment form is closed at this time.